Cesta k lepší fotografii začíná již před focením
Ať již se rozhodnete pro jakéhokoliv fotografa, měli byste mít na paměti dvě věci než tak učiníte.
1. projít jeho/její galerie a nejlépe sehnat doporučení
2. zjistit jaké jsou možnosti pro dosažení kvalitní svatební fotografie, resp. vašich představ
Dnes vás nechám nahlédnout do někdy výraznějších a někdy zdánlivě nepatrných detailů, které ve finále dělají fotografii lepší a líbivější. Je na Vás, abyste zvážili, zda je to pro Vás důležité a našli toho, kdo vašim představám vyjde vstříc a pro kvalitu půjde tak daleko jak je to možné.
Zde je ukázka rozdílů při fotografování stejné scenérie stejným fotoaparátem za stejných podmínek, pouze jinou a složitější technikou nebo klasicky s bleskem na fotoaparátu. V exteriéru má fotograf většinou poněkud snazší úlohu, protože má dostatek přirozeného světla. Ale co s tím, když vás světelné podmínky v místnosti značně omezují? Prostě bleskem “napřímo”? A nebo se najde fotograf, který půjde pro něj riskantnější a složitější cestou?
foceno s bleskem na těle fotoaparátu namířeným přímo vpřed, TTL měření - fotograf neriskuje a použije některá zásadní nastavení fotoaparátu a blesku na “automat”
foceno dvěma externími blesky - fotograf strávil více času přípravami a vystavuje se většímu riziku, tzn. musí dobře zvládat techniku
Všimněte si následujících rozdílů:
1. stíny za ženichem a za růží uprostřed u č. 1 (pokud bude růže nešikovně před nevěstou, bude mít nevěsta stín na sobě) 2. červené oči nevěsty u č. 1 3. přesvícené popředí první fotografie (často to bývá daleko výraznější a rušivé) 4. příjemného prokreslení detailů v obličejích i šatech u druhé fotografie versus plochý dojem u první 5. větší hloubka obrazu u druhé fotografie - najdete i tmavá místa - např. levé rameno nevěsty a vlasy po levé straně 6. lesknoucí se upocená čelíčka na první fotografii 7. menší odraz blesku na lesklých předmětech, včetně brýlí - v našem případě jsou to skleničky 8. a ve finále i samotné barevně podání, které nebylo ani v jednom případě upraveno v počítači (rozdíly jsou patrné např. na závoji, který na prvním snímku vypadá poněkud zašle).
Bez zkušebního focení nebo alespoň obhlédnutí místa, zvolení správné techniky a domluvení se s personálem je pro fotografa velmi těžké a často nemožné dosáhnout kvality druhého snímku v interiéru.
Nicméně i v exteriéru se vyplatí příprava a více hračičkování nejen se světelnými možnostmi. Určitě pro vás něco připravím.
...Váš dvorní fotograf
|